Tailsweep topp

Sunday 20 October 2013

beyond marrakech


Jag är ledsen att det varit mycket suddiga instagrambilder här den senaste tiden, men det beror som ni säkert förstår på tidsbrist. Nu har jag dock äntligen försökt ta lite tydligare bilder på min fina Beni Ourain-matta som jag köpt direkt från Marocko, från en webbshop som heter Beyond Marrakech. Alla mattor är unika. Min har svarta diamanter och en "brun rand", som jag berättat tidigare.


 Jag älskar de flätade fransarna, så till den grad att jag funderar på att beställa ett print som matchar fransarna  :)

pics: seventeendoors
Beyond Marrakech drivs, som jag tidigare berättat, av holländska Danielle som är både trevlig och superproffsig. Efter att de mottagit min betalning tog det tre dagar för mattan att komma till mitt vardagsrum (levererad fram till dörr). Jag kan varmt rekommendera Beyond Marrakech!

10 comments:

  1. Wauw! I love this carpet.
    Just went to Morocco, but couldn't find a nice carpet.
    ThanX for sharing this website!

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're welcome. Lucky you, I want to go there, too..

      Delete
  2. Åh, lyckost!
    Älskar denna matta, står på önskelistan.Passar så fint hos dig.
    Är den lika mjuk som den ser ut?

    Ha det gott!
    Jane

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja absolut, men min en "mediumlurvig", men önskar nu att jag vågat mig på en med "high pile", dvs jättelurv! :)

      Delete
  3. Så fin matta, verkligen trevlig!

    Ha det gott

    ReplyDelete
  4. Vilken bra service. Mattan ser skön och vacker ut.

    ReplyDelete
  5. Så fin! Och en superinspirerande blogg! Jag undrar bara vad du fick ge i frakt, tull/moms osv? Ifall du kan tänka dig att svara på det :) tack på förhand!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.