Tailsweep topp

Wednesday 21 August 2013

walnut & chestnut


Dagens inspiration blir några bilder från en våning till salu på Bragegatan i Stockholm. Fin kuddsamling från Chhatwal-Jonsson och ett par av dem har vi här hemma också.

pics: via Lagerlings

Så här ser det ut hos oss också, vita väggar och valnötsfärgad parkett. Tillsammans skapar det en bra balans, det blir inte för vitt och kalt utan golvet ger lite värme och tyngd till hemmet. Dessutom är det praktiskt med oljade bruna golv när man har barn i huset, då inte alla fläckar syns. Bodde jag själv skulle jag kanske välja ljusare golv, men efter att genom åren ha provat både vita och svarta golv, har jag kommit fram till att det är det valnötsoljat som funkar bäst i längden.

Nu ska jag sticka ner på stan och titta på nya bågar till mig själv. Kanske kör jag på i samma skala som golvet här hemma :) De här kanske det blir!?

Fin dag alla!






4 comments:

Note: only a member of this blog may post a comment.