Tailsweep topp

Thursday 1 November 2012

colour?


Torsdagstemat denna vecka hos Fabriken är färg. Jag hade lite tid över, för en gångs skull, igår och hade tänkt skapa något i mina favoritfärger för tillfället, rosa och grått. Men så tänkte jag om, och la den där tiden på något helt annat. Och istället rev jag spontant av några bilder i hallen här hemma. Fördelen med det, är att jag vet att det finns önskemål om fler bilder från vårt hem. Nackdelen är att det inte finns så mycket färg hos oss. Basen går i vitt, svart och brunt. Räknas det som färg? Men till det har vi kelimmattor i dova färger till exempel. 


Tidningshögarna här och där tillför även de lite färg :-) Annars kommer färgprakten allra mest med blommorna som jag tycker om att variera hemmet efter årstid med. Men för dagen var det lite tomt på den fronten.


Dessutom bor det ett par färgstarka barn här, och i korgen döljs massor av mössor och vantar i alla dess kulörer. Ofta ligger de utanför korgen istället för i (speciellt innan avgång på morgonen), så det kan vara ganska skönt med en lugn bas.

pics: seventeendoors

Min garderob och mina accessoarer går i linje med inredningen här hemma. Jag väljer gärna basplagg i svart, grått och vitt från t.ex svenska Filippa K och Acne, och lägger sedan till färg på någon detalj. Och liksom i inredningen väljer jag gärna naturmaterial, som bara får en vacker patina när det slits och slängs, som nyckelknippan t.ex.

På tal om färg, så står det på dagens "to do", att sticka ner till torget för lite färgglada blommor. Det kan verkligen behövas för att lysa upp här hemma, nu när vi går in i årets mörkaste månad!
  
 

 

11 comments:

  1. Vad fint ni har det! Jättefina bilder. Jag blir sugen att förändra lite hemma.

    ReplyDelete
  2. Trevligt med bilder från ditt hem, ser väldigt personligt ut. Håller med att blommor tillför så mycket till hemmet och att de kommer fram ännu bättre med en lugn bas. Hälsning (en annan) Ulrika =)

    ReplyDelete
  3. Fantastiska bilder! Lovely!

    ReplyDelete
  4. Fantastiskt snyggt och behagligt flyger enom mitt huvud nar jag tittar på dina bilder!!!

    ReplyDelete
  5. Your home looks sooo beautiful,
    love love love it!

    <3

    ReplyDelete
  6. Sååå fint och rofyllt, like it!!!!

    ReplyDelete
  7. Vilken vacker spegel, ja hela hallen för den delen. Tyvärr blir inte en sån spegel lika vacker med vår takhöjd på 2.42. Kan det vara ok om jag lånar bilden? Kram Anita

    ReplyDelete
  8. Just desire to say your article is as astonishing.
    The clarity in your post is just excellent and i could
    assume you're an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.
    My site ; ptcnetwork.co

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.